The Dark Saga PL
Strona projektu polonizacji moda The Dark Saga


Polecane linki:

Magic-Team GothicPedia TDS PL na Facebook Piranha Bytes JoWood World of Gothic theModders SoulFire Gothic Site

Poradnik


Przeglądasz porady.





Lista wyników pasujących do frazy "jak włączyć kody'" (14):
Możesz użyć "cudzysłowów" albo łączyć poszczególne wyrazy przy pomocy znaku +, aby uzyskać precyzyjniejszy rezultat.

Ostatnio szukane:
  1. dziewica
Szukano również:
  1. fint
  2. pomieszczenie
  3. 758
Bezix
(28-02-2016)
Inne

Najlepszą a zarazem najtrudniejszą taktyką na orków jest umiejętne używanie ataku do przodu. Wyczekujemy aż taki zrobi atak z rozbiegu, a my go szybko obiegamy. W tym momencie musimy ciągle klikać ctrl + strzałka w górę, strzałka w górę, ctrl + strzałka w górę. Ewentualnie ctrl + strzałka w górę, A/D, ctrl + strzałką w górę. Oczywiście klawisze wciskamy szybko, a atak działa tylko od tyłu. Jeśli robimy to dobrze, to ork nie będzie miał szansy nas uderzyć, bo będzie cały czas odrzucany do przodu, gdy my go bijemy. Prostszą taktyką, aczkolwiek dla bardziej cierpliwych jest tak samo wyczekiwanie ataków z rozbiegu, ale w tym wypadku używanie sposobu bicia "lewo prawo". Tyczy się to głównie trudnego poziomu, gdzie walki zajmują nam dobre kilka/-naście minut. Inna taktyka która działa na wszystkich przeciwników ( chociaż na ludzi/szkielety gorzej ), to znalezienie jakiegoś obiektu ( pilar, ściana, praktycznie wszystko przez co wróg nie może przejść, ale nie jest też zbyt grube ), zlurowanie go dosyć blisko i użycie A/D, przy tym ustawiając się za owym obiektem tak, żeby nie mieć celu przed sobą w zasięgu widzenia, a gdy stajemy, od razu łapiemy ctrl ( czy co tam kto używa ) i zaczynamy po prostu tłuc starą dobrą taktyką "lewo prawo". Najlepiej to działa na trolle i cieniostwory.




Bezix
(28-02-2016)
Omijanie bugów

Jak wiecie, gdy przechodzicie pomiędzy obszarami, zaczyna grać inna muzyka. W modzie praktycznie zawsze skutkuje to irytującymi dźwiękami ( dudnienie, buczenie, itp. ). Aby temu zapobiec, musicie wiedzieć gdzie dokładnie zmieniają się utwory z ścieżki dźwiękowej ( przeważnie widać to po tym że gra ścina się na niecałą sekundę ) i po prostu przy występowaniu tego problemu wrócić się do owego miejsca, i szybko odbiec w stronę którą szliśmy.




Doświadczony.
(15-10-2015)
Inne

Cześć, gram już trochę w tego moda i chciałem podzielić się swoją wiedzą. W kopalni przede wszystkim kupować jak najwięcej informacji, oddawać chleb Artusowi (lepiej oddać Artusowi niż karmić szczura - ruda się bardziej przyda nawet w późniejszych etapach gry). Warto też codziennie odwiedzić kapliczkę innosa za 100 monet można dostać siłę, zręczność, manę +1 - jak komuś np: nie pasuje że dostał siłę śmiało może wczytać grę i spróbować raz jeszcze. Taki margines - explor każdego kąta w kopalni jest ważny np: można znaleźć dużo kluczy do skrzyń a w nich wiele ciekawych itemów. Gdy nie chcecie tracić zdrowie podczas snu istnieje bug przebiegnięcia obok strażników na (domyślnym) a,d i pójście spać u kowala, jeżeli ktoś nie chcę jest patent na rozmowę z NPC gdy śpią - podchodzimy do NPC, zapisujemy i wczytujemy grę - wtedy on po wczytaniu wstanie na 2 sekundy i szybko można z nim porozmawiać. Gdy już wyjdziemy z kopalni GORĄCO polecam nauczenie się władania tarczą, najlepsza umiejętność w tej grze - jest taki patent, że gdy cały czas klikasz myszkę i (domyślnie u mnie) a,w,d (walka) postać macha tym mieczem jak geralt z rivi - patent dobrze działa na zwierzęta, gorzej z ludźmi (Francis uczy - niewolnik). Nie polecam również kupować pancerzy najemnika orków gdyż są bardzo słabe - już lepiej przebiec cały las i pobiec szybko do innych obozów - 300-sta razy lepsze pancerze. Branie all questów też polecam, wręcz obowiązek. Jeszcze mi się przypomniało, że u Marika możemy dostawać codziennie 2 bryłki rudy - też się przydaję. Ludziom Juliano w kopalni polecam zapłacić te 3 bryłki gdyż bodajże, to odblokowuje questa a ponadto gdy nie zapłacimy Juliano wyśle na nas zabójców. W forcie polecam potańczyć z demonem ;D. Gdy se nie radzicie z grupą potworów branie każdego po kolei to dobra metoda - jakby ktoś nie wiedział. Polecam też jeść mięso - można kupować u karczmarza w obozie myśliwych. Z kopalni polecam wziąść jak najwięcej rudy - przyda się. Może by się coś znalazło, ale nie pamiętam już.




InfitATX
(30-01-2014)
Łatwy zarobek

Nawet na łatwym poziomie możemy mieć problem z grą... patch 1.0.1.7 nie jest jeszcze doskonały na tyle, żeby przejść bezstresowo grę... ale jest sposób na to żeby mieć nieograniczoną ilość kasy, a to bardzo pomaga...warunek jest prosty - trzeba mieć czas na zbieranie krótkich mieczy od szkieletów... 1 miecz = 50 złotych monet. Jak to zrobić? Na początku gry inwestujmy w manę i zbierajmy ogniste korzenie oraz szczawie królewskie... Paladyn Vivien nauczy nas eliksiru ducha... Gerard z jaskini koło starej wieży kręgów magi... musimy stworzyć sobie runę tworzenie szkieletu... na koniec szukamy łóżka koło jakiegoś silnego wojownika, najlepiej w obozie orków... czarujemy sobie szkieleta, ork go zabija i idziemy spać... powtarzamy to ile razy chcemy... a potem zbieramy miecze - każdy miecz to 50 monet... przy manie ok 240 to pestka... ale można zacząć już od 60 i się bogacić bez końca :D




Tetern
(24-01-2014)
Inne

Gdy posiadamy czar telekinezy, jak wiemy działa on w sposób namierzający przedmioty na daleką odległość. I gdy namierzamy dany przedmiot (Z danej odległości), naciskamy CTRL i trzymamy, po czym klikamy spacje i nadal trzymając CTRL z namierzonym przedmiotem klikamy lewy przycisk myszki, tym samym przedmiot zostanie zebrany z danej, dalekiej odległości. Jest to coś na rodzaj bugu, nie polecam używać graczom którzy chcą przejść na "czysto" tą jakże dobrą modyfikacje.




tyson90
(08-11-2013)
Wykonywanie zadań

Jeśli ktoś ma naprawdę spore problemy z pokonaniem danego przeciwnika na arenie (np. arena w kopalni i walka z Rumarem), to jest pewne wyjście. Przed rozpoczęciem walki (a nawet przed samym zobowiązaniem się do walki) robimy extra save'a. Następnie zaczynamy walkę i po każdych 2-3 celnych uderzeniach zapisujemy grę. Gdy przeciwnik nas położy, wczytujemy ostatni zapis. Gdyby po wczytaniu wystąpiły jakiekolwiek błędy (choćby nie otwierająca się krata, atakujący nas widzowie), to wczytujemy wcześniej zrobiony extra zapis.

Wskazówka:
Zapisywać należy umiejętnie, tj. tak, żeby zaraz po ewentualnym wczytaniu nie oberwać maczugą po głowie :)




Bezix
(26-07-2013)
Omijanie bugów

W wypadku gdyby jakaś brama się zbugowała i nie chciała się otworzyć, to można spróbować

Stanąć obok którejś krawędzi bramy i biec w nią bokiem ( tj. w tą krawędź.

albo

Zmienić się w dowolnego potwora, podbiec maksymalnie do rzeczonej bramy i odmienić się.




Bezix
(24-07-2013)
Łatwy zarobek

Chwilę przed atakiem myśliwych na obóz piratów warto sprzedać wszystko Hansowi, a następnie rzucić na niego bryłę lodu, zmniejszyć mu jak najszybciej hp do ilości minimalnej i chwilę poczekać aż wcześniej rzucony czar go zabije. Możemy teraz zabrać od niego wszystkie sprzedane mu itemki i powtórzyć tą samą operację z Gryfem. Zyskujemy sporo złota, a nic nie tracimy :)




tyson90
(29-06-2013)
Ułatwienie początku

Kiedy jesteśmy jeszcze w kopalni, dobrym zwyczajem jest zjadanie jak najmniejszej ilości znalezionego/otrzymanego jedzenia czy też picia. Wiele z tych rzeczy mogą się przydać do zadań lub ich sprzedaż okazać się dobrym źródłem zarobku w tych ciężkich czasach.

Lista rzeczy, których szczególnie warto absolutnie nie jeść/nie pić:


- chleb
- wino
- ciemne grzyby
- rośliny lecznicze




tyson90
(09-06-2013)
Łatwy zarobek

Wychodząc z kopalni dobrze jest mieć przy sobie jak najwięcej rudy. Na powierzchni spotkamy orka, który zapłaci nam złotem za każdą bryłkę, którą zdecydujemy się mu oddać.

Dodatkowo za każdą sprzedaną bryłkę zarobimy nieco doświadczenia ;)




KoxKamico12
(27-04-2013)
Ułatwienie początku

Jak jesteśmy w kopalni opłaca się oddawać grzybki i zioła Laferowi daje nam za nie sporo rudy ^^!




WerewolfT16
(20-03-2013)
Wykonywanie zadań

Mała regulacja zadania "Rytuał oczyszczenia". Jak wiadomo, przy przedostatniej kapliczce pojawiają się cztery ciężkie do pokonania demony. Moją radą jest to, abyście poczekali z wykonywaniem zadań dla Francisa, tylko na tyle, aby on stał pod tym drzewkiem, a jako przedostatnią kapliczkę wybrać tą koło niego. W ten sposób mamy dwa rozwiązania problemu z demonami:
1. W najlepszym wypadku zablokują się w wodzie, a Wy możecie powybijać je z kuszy (radzę zaopatrzyć się w niestandardowe strzały typu magiczne itd.)
2. W najgorszym polecą za nami do Francisa, on je zabije a my stracimy punkty doświadczenia.




Andre202
(04-12-2012)
Rozwój postaci

Przed wyjściem z kopalni warto możliwie maksymalnie rozwinąć naszą postać u niewolników, ponieważ na powierzchni, w obozie orków nie ma nauczyciela chociażby broni jednoręcznej, przez co dalsze szkolenie będzie możliwe dopiero w innych obozach. Natomiast po powrocie do kopalni ilość bryłek rudy potrzebnych do jakiejkolwiek nauki diametralnie wzrośnie.




Supercheese
(03-12-2012)
Ciekawe miejsca

W miejscu, gdzie orkowie składują rudę są dwie skrzynie wypełnione rudą. Aby się tam dostać nie ginąc przez magiczne pole, trzeba się udać przed wejście na drugi poziom. W pewnym miejscu płot jest obalony, a patrząc w dół widzimy kładkę na palisadzie. Zeskakujemy na nią a dalej do skarbca. Wracamy po belkach po wewnętrznej stronie palisady - na kładkę i do kopalni.

[dopisał: tyson90]
Drugim sposobem jest podejście do takich poziomych deseczek (po prawej od pseudo-wejścia) i użycie ich jako drabiny. Wyjście odbywa się tym samym sposobem.






góra

The Dark Saga PL 2012-2024
Projekt i wykonanie: tyson90
kostek.website@gmail.com